Vind de leerkracht!

Je hebt dringend een goede leerkracht nodig en er reageert niemand op je advertentie!
Als je alles al hebt geprobeerd, maar er meldt zich nog steeds geen kandidaat dan zou je toch bijna de moed verliezen, nietwaar?

Herken je deze situatie?

Op Facebook en LinkedIn zie je steeds meer vacatureberichten verschijnen! Vaak zijn deze berichten moeilijk te lezen en vrij algemeen.

PR-factor kan je helpen bij het aantrekkelijk presenteren van jouw school. Naast dat wij weten hoe je een bericht kunt maken dat meer opvalt en dus gelezen wordt, weten we ook welke aspecten er nog meer meespelen om reacties te krijgen.

Scholen die het advies en de ondersteuning van PR-factor hebben opgevolgd, konden meteen met kandidaten in gesprek gaan.

Als je meer wilt weten over deze aanpak, mail of bel dan naar PR-factor:
info@prfactor.nl of 06-29445386.

Op zoek naar leerkrachten: persoonlijke aanpak helpt

Basisschool De Verrekijker in Den Helder is zoals veel scholen op zoek naar personeel. Al meer dan een half jaar is de school op zoek naar nieuwe collega’s. Een interne zoektocht bij collega-scholen en een filmpje op Facebook waarin leerlingen enthousiast over de school vertellen is vaak bekeken en gedeeld, maar leverde geen reacties op. Toen directeur Jamila Helstone een post zag van PR-factor om scholen te ondersteunen in hun zoektocht, aarzelde ze niet om contact op te nemen. Recent meldden zich vier kandidaten.

De Verrekijker is een kleine Jeanplanschool met 130 leerlingen met uiteenlopende achtergronden die inclusief denken hoog in het vaandel heeft, dat wil zeggen waar kinderen leren samen te leven. Jamila Helstone was wel verbaasd dat het filmpje niets opleverde. ‘In dit geval ging het om een leerkracht voor de kleutergroep en die zijn erg gewild. Dat we een filmpje door de kinderen hebben laten maken, past ook echt bij ons. Misschien komt het omdat we een Jenaplanschool zijn, dat schrikt misschien wat af: onbekend maakt onbemind. Het idee van PR-factor was om een VIP-dag te organiseren voor belangstellenden en hebben we samen een stappenplan gemaakt. Voorafgaand hebben we een bericht geplaatst met een persoonlijke uitnodiging door mij, waarop meteen reacties volgden. Daarna hebben we nog een bericht met een uitnodiging door het team geplaatst. Voor de VIP-dag melden zich uiteindelijk vier kandidaten, voor wie we de rode loper hebben uitgelegd en een warm welkom hebben bereid. Alle vier kregen de gelegenheid om mee te kijken in de verschillende klassen. In iedere klas was iets bijzonders te zien. De kandidaten waren razend enthousiast, ‘wat een gelukkige school’, ‘dit heb ik nog nooit gezien’ over de zelfstandigheid van de kinderen. Hetzelfde gold ook voor de collega’s en kinderen, die zich opstelden als echte ambassadeurs. De vele praktische tips van Twanny Verdonschot van PR-factor voor de organisatie van deze dag hebben enorm bijgedragen aan het succes. Bovendien heeft de dag onze school energie gegeven en heb ik de school door de ogen van anderen kunnen bekijken. Alle kandidaten acht ik geschikt, dus wordt vervolgd.’

De ervaring van De Verrekijker laat zien dat een persoonlijke aanpak in de zoektocht naar personeel werkt.