Leergang ‘In vier stappen naar een aantrekkelijke school met een sterk imago’ febr 17

Reacties van onze laatste groep studenten van afgelopen september

"Opbouw leergang was erg prettig" "enthousiaste presentatie!" "Véél tips en ideeën gekregen!" "Direct te gebruiken!" "Fijn om praktijkvoorbeelden te delen met andere scholen" "Eenvoudige direct uit te voeren tips!" "Veel voorbeelden uit de praktijk!" Afwisselend in werkvormen “Opbouw leergang was erg prettig” “Alles is bruikbaar! (Dus ook valkuil)” “Goede bruikbare ideeën” “Jullie enthousiasme is inspirerend” “Voldoende ruimte voor uitwisseling/leren van elkaar” “De bewustwording van de verschillende onderdelen heb ik als zeer waardevol ervaren” “Erg praktisch” “Veel ideeën opgedaan en gedeeld gekregen, zowel door PR-factor als mede-cursisten” “Adviezen zijn lekker compact en gemakkelijk in te passen” “Afwisselend/gevarieerd” “Appeltaart!” “Enthousiaste cursusleiding”

Voor de meivakantie is de derde lichting deelnemers “afgestudeerd” aan de leergang. De deelnemers waren zonder uitzondering razend enthousiast! “Een must voor iedere school die communicatie met ouders serieus wil nemen!“, en: “Ik heb nog nooit zo’n praktische en nuttige cursus gevolgd!” waren slechts twee van alle reacties.

Schrijf u nu in en maak gebruik van een aantrekkelijke vroegboekkorting!

  • Wilt u dat ouders weten waar uw school voor staat?
  • Wilt u dat het juiste verhaal wordt verteld wanneer mensen praten over uw school?
  • Wilt u dat ouders hun schoolkeuze baseren op wat uw school te bieden heeft?
  • Wilt u dat uw teamleden, ouders en kinderen ambassadeurs worden van uw school?
  • Wilt u beter aan doelgroepen laten zien wat uw school te bieden heeft?

In vier bijeenkomsten werkt u systematisch en pragmatisch aan de PR op uw school, zodat de school een aantrekkelijkere uitstraling krijgt naar (nieuwe) ouders, en alle andere betrokkenen. De leergang kenmerkt zich door het uitermate praktische karakter. U kunt direct met het geleerde aan de slag. Het staat bol van ideeën en praktische tips. Daarnaast verwerkt u alle bevindingen in het profileringsformat, waardoor u na afloop een plan van aanpak in handen heeft en er een planmatigheid ontstaat.

Voor wie?

De leergang is primair bedoeld voor directies, maar het geniet de voorkeur wanneer de directeur samen komt met ten minste één teamlid. Volgens eerdere deelnemers komt dit de transfer naar de rest van het team zeer ten goede.

Door wie?

De leergang wordt verzorgd door Twanny Verdonschot van PR-factor en tevens auteur van het boek “Krachtig van binnen, sterk naar buiten! In vier stappen naar een aantrekkelijke school met een sterk imago”. Twanny is werkzaam geweest in het basisonderwijs onder andere als directeur en kent het klappen van de zweep. Inmiddels heeft zij al vele scholen geholpen bij het verbeteren van de communicatie en de PR en het versterken van het imago.

We hebben het in eerdere leergangen mogen zien: het lukt de deelnemers elke keer weer! We hebben gezien dat over scholen met een zwakker imago weer positieve verhalen verteld werden. Veel scholen gingen weer groeien in leerlingenaantal. En wat misschien nog wel het belangrijkst is: er gebeurt iets in het team. Er ontstaat een gezamenlijkheid binnen het team wat ervoor zorgt dat de school gaat stralen. Leerkrachten en ouders stellen zich betrokken op en “gaan er met z’n allen voor”. Dit komt, doordat deelnemers leren WAT ze moeten doen om structureel aan het imago te werken, en HOE ze dit heel concreet aanpakken. Het geleerde wordt planmatig in praktijk gebracht, door de activiteiten meteen in de jaarplanning in te plannen”,  Twanny VerdonschotAuteur van het boek “Krachtig van binnen, sterk naar buiten!”, adviseur en trainer bij PR-factor

Meer informatie