Waar kunnen wij u mee helpen?
Bekijk onze diensten
Bekijk onze diensten
Stel je voor: je staat bekend als de béste school in de omgeving!!
Het is de plek, waar elke ouder zijn kind vol vertrouwen aanmeldt en waarover met veel waardering gesproken wordt. Goed onderwijs, heldere communicatie, een gastvrije houding, betrokkenheid over en weer.
Door het volgen van de leergang “In 4 stappen naar een aantrekkelijke school met een sterk imago” kun je direct aan de slag met het plaatsen van je school in de etalage. Ouderbetrokkenheid en oudertevredenheid nemen gegarandeerd toe na het toepassen van de opgedane kennis en vaardigheden uit de leergang.
Voor het volgen van de leergang die in het najaar plaatsvindt op vier middagen zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Het bijbehorende praktijkboek ‘Krachtig van binnen, sterk naar buiten’ is gratis.
De cursisten van de leergang van dit voorjaar waardeerden deze training gemiddeld met maar liefst 4,5 ster! “Veel waardevolle ideeën, praktijkgericht, hands-on, direct toepasbaar”, waren de meest gehoorde reacties.
DAAR GAAN WE WEER….
Alles voor de ‘OPEN DAG’ goed voorbereid, iedereen op scherp, wachten op de eerste bezoekers…
Aan het einde van de ochtend, lijkt de ‘OPEN DAG’ véél minder druk te zijn geweest dan was gehoopt. Gelukkig heeft nog één ouder beloofd om terug te komen voor een individueel gesprek!
Veel scholen kunnen zich hierbij wel wat voorstellen! Als je ieder jaar terugvalt op dezelfde manier van organiseren, krijg je waarschijnlijk ook hetzelfde resultaat…
MAAR HET KAN OOK ANDERS!!!!
VERY IMPORTANT PEUTERDAG
“Jippie…!!!! Nog maar één nachtje slapen en dan mag ik een ochtend naar de basisschool !
Mama heeft gezegd, dat ik en andere kinderen die nog 3 jaar zijn al mogen gaan kijken hoe het gaat als je op school zit.”
Zou u geen toekomstige leerling willen mislopen en graag zien dat uw school de place to be is?
Organiseer dan eens een open dag 2.0 speciaal voor de peuter: de V I P (Very Important Peuterdag). Daarmee onderscheidt u zich van andere scholen doordat u op een laagdrempelige en originele manier ouders en kinderen laat zien, wat er zoal op school gebeurt en wat uw school bijzonder maakt.
Op die dag laat u zien, dat elk kind in de schijnwerpers mag staan. Zo wordt gestart met een succesvolle en gelukkige basisschooltijd !
Je hebt dringend een goede leerkracht nodig en er reageert niemand op je advertentie!
Als je alles al hebt geprobeerd, maar er meldt zich nog steeds geen kandidaat dan zou je toch bijna de moed verliezen, nietwaar?
Herken je deze situatie?
Op Facebook en LinkedIn zie je steeds meer vacatureberichten verschijnen! Vaak zijn deze berichten moeilijk te lezen en vrij algemeen.
PR-factor kan je helpen bij het aantrekkelijk presenteren van jouw school. Naast dat wij weten hoe je een bericht kunt maken dat meer opvalt en dus gelezen wordt, weten we ook welke aspecten er nog meer meespelen om reacties te krijgen.
Scholen vinden de samenwerking met en betrokkenheid van ouders meestal heel belangrijk. Soms zijn er een paar ouders die de boventoon voeren, ze vinden dat de school niet goed communiceert en laten dat regelmatig horen. Daardoor ontstaat veel ruis en scheve beelden over de communicatie met ouders. Wat ouders écht vinden van de wijze van communiceren raakt op de achtergrond. Om de kwaliteit van de communicatie te onderzoeken, hebben we gezocht naar een laagdrempelig middel nl. een schoolrapport.
Een directeur van een basisschool is een duizendpoot en dat maakt het beroep uitdagend en afwisselend. Om ervoor te zorgen dat het onderwijs op de school van goede kwaliteit is, komt er heel wat kijken. Wat zou het fijn zijn als je als leidinggevende al je energie op de leerkrachten en de inhoud zou kunnen richten.
Helaas is de praktijk soms anders en worden je werkzaamheden vaak ‘verstoord’. Tja, en storingen gaan nu eenmaal voor!
Als je je dan aan het einde van je werkdag nog moet concentreren op het schrijven van een tekst of brief kan het zijn dat je daarvoor de energie, de tijd of de inspiratie niet meer hebt.
Stel je voor dat je dan alleen maar wat trefwoorden hoeft te mailen en een dag later heb je een brief of tekst die past bij de boodschap en de doelgroep. Het resultaat: professionele communicatie!
Tijdens de Informatieavond Nieuwe Stijl verzorgen niet de professionals, maar de kinderen de informatie-avond. De kinderen vertellen hun eigen ouders over het komend (school)jaar, middels interactieve presentatievormen. Professionals bereiden deze avond voor in een instructiebijeenkomst. Bij het pakket horen tevens diverse communicatiemiddelen, zoals: een wegwijskaart, knipvel, posters, uitnodigingen, badges voor de gidsen, artikel voor de nieuwsbrief en een persbericht. Het wordt geleverd met een algemene handleiding en een handleiding voor de professional. De informatieavond nieuwe stijl is een uitgelezen mogelijkheid voor IKC’s om zich als één organisatie naar buiten toe te presenteren.
Scholen die hun ouders gastvrij behandelen, zullen in ouders positieve ambassadeurs herkennen. Bovendien is het als school prettig om te weten, dat ouders graag naar u toe komen en zich welkom voelen op uw school. Wat zou het toch heerlijk zijn om uw team dit gevoel van gastvrijheid eerst zelf te laten ervaren! Dit is tevens een mooie aanleiding voor een eindejaarsactiviteit. In onderstaand aanbod zijn beide gecombineerd: genieten en leren tegelijk!
Na een schooljaar is de school ‘PR-proof’. Het team is gericht op communicatie en PR met ouders en andere doelgroepen, ziet kansen in de eigen praktijk en past het geleerde toe. De relatie met ouders en het imago van de school zijn zichtbaar verbeterd. De school is aantrekkelijk(er) geworden voor nieuwe ouders wat resulteert in meer nieuwe leerlingen. Omvat 5 workshops voor het team, begeleiding van de PR-werkgroep, het pakket Informatieavond Nieuwe Stijl en het Open Dagpakket.
Bent u ontevreden over de bezoekersaantallen van de Open Dag van uw school? Of hebt u het te druk om deze goed voor te bereiden? Met het OpenDagpakket komt u goed beslagen ten ijs. U krijgt alle middelen aangereikt om gestructureerd en planmatig een Open Dag voor te bereiden en zo de opkomst te verhogen en een goed beeld te schetsen van uw school. De voorbereiding richt zich vooral op de werving van bezoekers, de inhoud van de open dag en de communicatiemiddelen- en planning.
Met het traject ‘visie in de vingers’ ontwikkelt uw team een nieuwe visie, of herijkt uw team de bestaande visie met een continue verbinding met de (dagelijkse) praktijk. De nieuwe visie heeft vanaf het eerste uur betekenis; teamleden vertalen deze door naar de praktijk en het eigen handelen. In het proces van visieontwikkeling worden, naast teamleden, ook ouders en eventueel leerlingen vanaf het begin betrokken. Zo ontstaat er direct een breed draagvlak.
Wij komen bij u op locatie een strategiesessie houden met de directie. In deze sessie van twee uur bespreken we de drie strategieën en hoe ze op uw school van toepassing kunnen zijn. De sessie zit boordevol praktische tips en adviezen. U kunt de volgende dag met uw team aan de slag!
Gedurende drie maanden tot een half jaar ontwikkelt uw school zich richting een school met een sterk imago. Deelnemers leren om sterktes, kwaliteiten en Unique Selling Points gericht in te zetten, hoe ambassadeurschap kan worden gestimuleerd bij team, ouders en leerlingen, en hoe u kunt zorgen voor een gastvrije schoolcultuur.
Wij denken graag met u mee voor een passend aanbod!